Global Teenager 2014/2015

Global Teenager 2014/2015

onsdag den 3. juni 2015

Sidste undervisning

Vi har i dag haft vores sidste globaltimer. Vi startede med at arbejde på løsningsmuligheder til konflikten. Vi fik fire punkter,som skulle indgå i vores løsning. De fire punkter som skulle overvejes var: 
- Bosættelser
- Flygtninge
- Jerusalem
- Grænser 
Et af kravene var, at løsningsforlaget skulle kunne accepteres af begge parter. Et andet var, at forslaget skulle være bygget på facts. Fordi kravene til en løsning som skal gøre alle tilfredse, er så høje, gik det hurtigt op for os at det var umuligt at komme med en realistisk fredsløsning. 

I de sidste timer var der forskellige muligheder, der var bl.a. mulighed for at skrive brev til sig selv, at aflevere pantflasker som er samlet i løbet af året og sætte sig ind i manuskript og Prezipræsentation til vores fælles foredrag. En gruppe har også været igang med et salg af bøllehatte, som skulle bestilles hjem. Samtidig skulle der laves en evaluering af vores tur til Palæstina.

Inden vi sluttede af så vi en udsendelse om Bubber som besøgte israelere og palæstinensere. Han interviewede folk fra begge sider for at fortælle om deres holdninger og vilkår. 

Vi sluttede af med at skulle fortælle, hvad vi hver især har lært som Global teenager. 
Sætningerne skulle starte med; ”Fordi jeg har været global, har jeg lært…” det som gik igen var især sætninger som:
en hel masse om konflikten.
at være nuanceret og tage stilling.
at det nærmest er umuligt at finde en løsning.

Vi har haft en masse lærerige og spændene oplevelser og undervisningstimer. Det har givet os lyst til at holde os opdaterede omkring konflikten i Israel og Palæstina. Det har gjort, at vi er begyndt at  interessere os endnu mere for omverdenen og andre menneskers liv og kultur.


Af Simon Møller og Emma Kviesgaard

Ingen kommentarer:

Send en kommentar