Global Teenager 2014/2015

Global Teenager 2014/2015

torsdag den 14. august 2014

Første dag for Global Teenager

14-08-2014
I dag startede vi vores Global Teenager undervisning, som mange har glædet sig rigtig meget til. Det var en rigtig fed start på undervisningen, og vi startede ud med at sidde i grupper, og få mad fra Mellemøsten. Mange overskred allerede grænser der, og det var rigtig fedt! Vi tror det bliver et helt vildt fedt år, og vi er det største hold, der har været i Efterskolens historie. Vi blev rystet godt sammen, og vi synes det var en rigtig god start på, hvad der bliver et rigtig godt projekt!
Her er nogle citater fra 10 klasser der har global, om hvorfor de har valgt at blive Global Teenager:

Jeg har valgt at blive global, fordi det er en stor mulighed for at komme ned, og opleve konflikten med egne øjne.

Jeg har valgt at blive global, fordi jeg gerne vil opleve verden fra en anden synsvinkel.

Konflikten fylder meget for rigtig mange mennesker, og jeg ønsker at få et bedre indblik i deres tankegang og måde at leve på, og derfor vil jeg gerne være Global Teenager

Jeg har valgt Global, fordi jeg gerne vil vide noget mere om kulturen, konflikten og det historiske, og jeg vil rigtig gerne forstå konflikten bedre.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar